Een bedrijfsborrel organiseren lijkt op het eerste gezicht niet moeilijk, maar in plaats van de zoveelste verplichting, wil jij zorgen voor een bruisend feest waar iedereen het naar zijn zin heeft. Als je buiten de bestaande lijnen kleurt, zijn de mogelijkheden eindeloos. Zo kan de organisatie van jullie bedrijfsborrel opeens toch een grote uitdaging worden dan gedacht. In dit artikel helpen wij je met een handig stappenplan. Zo kun jij een bedrijfsborrel organiseren voor jouw personeel, waar nog lang over zal worden nagepraat!

1. Een thema kan helpen bij het organiseren van een bedrijfsborrel

Bij een themafeest denk je misschien al snel aan foute avonden. Wie is er in zijn leven nu niet op een Hawaiifeest geweest of heeft zich nog nooit uitgedost als piraat? Hoewel een ‘fout’ thema heel leuk kan zijn, wil jij voor je personeel misschien een bedrijfsborrel organiseren met een zakelijke noot. Zoek dan een thema dat goed past bij de werkzaamheden die jullie uitvoeren. Binnen de branche waarin je werkt, kun je nog steeds out of the box denken. Wat dacht je van een horrorfeest voor ziekenhuispersoneel? Of kies als thema de bedrijfskleur en pas hier de dresscode, decoratie, hapjes en drankjes op aan. Welk thema je ook kiest: het geeft sturing aan de organisatie van jouw bedrijfsborrel.

2. Nodig jouw personeel uit op een inspirerende locatie

Een nieuwe locatie zorgt voor nieuwe prikkels. Wie iets wil losmaken in zijn personeel kan het beste een bedrijfsborrel organiseren op een andere locatie dan het bekende kantoor. Misschien vind je een locatie waar jullie ook een leuke activiteit kunnen doen. Je kunt ook een bedrijfsborrel voor jouw personeel organiseren in de natuur, bijvoorbeeld in een restaurant in het bos. Houd er wel rekening mee dat de locatie voor iedereen goed bereikbaar moet zijn. Heb je een restaurant in het bos uitgekozen en is dit slecht bereikbaar met het ov? Kies er dan bijvoorbeeld voor om jouw personeel te vervoeren met een bus, of zet een carpool op met collega’s.

3. Een bedrijfsborrel is niet compleet zonder muziek

Een bruisende bedrijfsborrel is niet compleet zonder muziek. En dan bedoelen we geen playlist op Spotify die uit de speakers knalt! Jouw personeel zal pas losgaan als de muziek écht goed is. Je kunt hiervoor natuurlijk een professionele dj voor je bedrijfsfeest inhuren, maar zelf een muziek pubquiz makenis ook een goed idee. Door samen muziek te luisteren in spelvorm, doen jullie direct aan teambuilding!

Posted in: HRM