Verhuurders van event- en vergaderlocaties verliezen vaak veel tijd met het opstellen van offertes. De praktijk leert dan ook dat dit vaak te wijten is aan het gebruik van ineffectieve software. Zeker wanneer iedere offerte handmatig moet worden aangemaakt, verzonden en opgevolgd, lopen de verwerkingstijden al snel op. De Restau Hospitality Manager maakt hier komaf mee en kan een tijdsbesparing van niet minder dan 80% opleveren. Wij gingen ermee aan de slag en bespreken de mogelijkheden.

Snel gedetailleerde offertes opstellen

De offertetool van Restau is speciaal ontwikkeld voor verhuurders van zalen en vergaderruimtes. Het staat je toe om in enkele klikken uitgebreide offertes aan te maken en daarbij te kiezen uit talloze mogelijkheden, zoals een rode loper, verschillende zalen, specifieke hapjes en drankjes enzovoort. De offertetool berekent vervolgens automatisch de prijs en geeft alles zeer gedetailleerd weer. Een uitgebrachte offerte is daarbij in enkele klikken te wijzigen en klanten kunnen alle wijzigingen meteen online volgen. Speciale wensen? Die voeg je in enkele klikjes toe. Hierdoor is het nog eenvoudiger om tegemoet te komen aan de wensen en verzuchtingen van klanten.

Eenvoudig communiceren met prospects en klanten

De offertetool van Restau geeft overzichtelijke offertelijsten weer waardoor je meteen ziet welke leads extra stimulatie kunnen gebruiken. Je kan bijvoorbeeld terugbelacties inplannen, afspraakaanvragen noteren en zoveel meer. Daarnaast communiceer je vanuit de offertetool rechtstreeks met klanten. Een pluspunt is dan ook dat je automatisch e-mails kan instellen waardoor je geen tijd verliest aan herinnerings- of bevestigingsmails. Wil een klant even de locatie verkennen? Afspraken komen meteen in je agenda te staan. Zo hoef je enkel nog even de koffie klaar te zetten.

Gaat een prospect akkoord met je offerte? Dan geef je de klant een optie op de zaal. De offerte wordt dan afgesloten, is niet meer te bewerken en klanten kunnen de offerte bevestigen met een aanbetaling. Deze aanbetaling doen ze meteen vanuit het systeem en jij ziet ook meteen de bevestiging verschijnen. Wat de opvolging betreft, geniet je nogmaals van een flinke tijdsbesparing.

De unieke offerteplanner van Magic

Hoewel de offertetool van Magic al veel mogelijkheden biedt, is vooral de offerteplanner een pluspunt. Met zo’n offerteplanner laat je klanten zelf offertes aanmaken via je website. Ze kiezen dan zelf welke zaal ze willen huren, welke hapjes ze daarbij willen of welke extraatjes ze wensen. Het systeem genereert automatisch en heel laagdrempelig een offerte. Het is bij ons weten de enige op de cloud gebaseerde offerteplanner voor eventoffertes.

Zelf belooft Magic tot 65% meer offerte-aanvragen. Dat cijfer kunnen wij natuurlijk niet bevestigen, maar het ziet er alvast heel veelbelovend uit. Zeker omdat je leads eenvoudig opvolgt en hen met een terugbelactie extra warm maakt, kunnen wij ons voorstellen dat de offerteplanner in extra omzet resulteert.

Extra functionaliteiten en mogelijkheden

De tool van Restau is meer dan alleen een offertetool en is een heel complete event manager. Naast het maken van offertes gebruik je het bijvoorbeeld ook in het kader van klantenbeheer, zaalbeheer, voor het opstellen van digitale draaiboeken en beheer je het volledige event vanuit één duidelijk overzicht. Het is dan ook een onmisbare tool voor zaalverhuurders en eventorganisatoren, ongeacht of het nu gaat om verjaardagsfeestjes of om grote trouwpartijen.