Je wilt met je bedrijf natuurlijk de juiste doelgroep aan klanten of opdrachtgevers bereiken. De locatie waar je bedrijf is gevestigd is daarbij wel degelijk van belang. Mensen die de omgeving kennen zullen zeker conclusies verbinden aan een vestigingsadres. Als je vanuit huis werkt en je gebruikt je privé adres ook als vestigingsadres voor je bedrijf dan kan dat een probleem zijn. Als je in een minder aansprekende buurt woont kan het zijn dat opdrachtgevers toch liever zaken doen met een ander bedrijf. Dat zou natuurlijk heel jammer zijn. De plek waar je woont zegt immers niets over jouw kwaliteiten als ondernemer en je producten of diensten. Je kunt deze terughoudendheid bij klanten eenvoudig wegnemen. Gebruik een virtueel KvK postadres via een online aanbieder.
De inschrijving van je bedrijf bij de KvK
Als je een bedrijf start dan geef je een vestigingsadres op bij de Kamer van Koophandel. Dit is verplicht. Deze informatie wordt in het Handelsregister opgenomen. Het adres is in principe voor iedereen op te vragen. De Belastingdienst gebruikt het voor het versturen van correspondentie en ook andere officiële instanties zullen je op dit adres benaderen. Verder vermeld je dit adres op je website, je visitekaartjes en je briefpapier. Als je geen kantoorruimte, winkel, praktijkruimte of elders hebt, dan is een virtueel adres erg handig. Hiermee voorkom je dat je privé adres ‘op straat ligt’. Een boze klant of een bedrijf dat zijn diensten wil aanbieden kan dan niet ongewenst ineens bij je thuis voor de deur staan.
Ontvang post in je virtual office
Uiteraard kun je post ontvangen op je virtuele zakelijke adres. Deze post wordt geopend door een medewerker van het virtual office en er wordt een digitale scan van gemaakt. Deze ontvang je per e-mail. De originele brieven worden eens per 14 dagen naar je doorgestuurd. Dit kan ook eens per week als je dat liever hebt. Bewaar originele correspondentie altijd minstens 7 jaar. De Belastingdienst kan bij een controle van je boekhouding tot 7 jaar terug stukken willen inzien.
Goed bereikbaar voor klanten in Nederland
Is je bedrijf in het buitenland gevestigd? Dan is het handig om een postadres in Nederland te hebben. Dit kun je eenvoudig regelen met een virtueel vestigingsadres. Je hoeft dan geen kantoorruimte te huren waar je ook nog eens personeel moet neerzetten om de post te openen en de telefoon aan te nemen. Zo bespaar je dus aanzienlijk in de kosten. Er zijn ook bedrijven die de klantenservice per telefoon voor hun rekening kunnen nemen. Gesprekken worden afgehandeld volgens door jou voorgeschreven belscripts. Van elk gesprek ontvang je een melding per e-mail.
Scherpe tarieven voor een virtual office
De kosten voor een virtual office zijn uiteraard aanzienlijk lager dan wanneer je bedrijfsruimte moet huren. Je betaalt een vast bedrag per maand van enkele tientjes. De prijs is afhankelijk van de looptijd van je contract en de door jou af te nemen diensten.
Bron: www.zakelijkhuren24.nl