Het internet wordt de afgelopen tijd steeds een belangrijkere schakel in onze levens. Nu men vooral online vanuit huis werkt, brengt men in de privésfeer ook steeds meer tijd op het internet door. Verder zijn sommige winkels gesloten en kun je online de volgende dag nog alles wat je maar besteld in huis hebben. Alles wat men doet, doen zij online, je kunt online je vrienden berichten, de krant lezen, eten bestellen, kleding kopen en nog veel meer. Vandaar dat het belangrijk is dat jouw onderneming zoveel mogelijk online gaat.
Zet journey orchestration in om de reis van je klanten te kunnen volgen
Uiteindelijk is de ervaring die je klanten bij je hebben het allerbelangrijkste en vaak ook doorslaggevend als zij op je website of webshop terecht komen. In 2022 wordt het bieden van een positieve klantervaring nog belangrijker. Probeer zoveel mogelijk reviews bij elkaar te krijgen van bestaande klanten, zodat potentiële klanten alvast weten wat hen te wachten staat. Hierdoor ben je ook transparant en durven mensen je bedrijf sneller te vertrouwen. Jourmey orchestration houdt in dat je de behoefte van je klant gaat onderzoeken en je alle online platformen die je hebt hierop gaat afstellen. Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn hierbij erg belangrijk.
Visualisatie wordt steeds belangrijker
Hoewel augmented reality al een tijdje wordt ingezet, zal visualisatie in 2022 nog groter en belangrijker worden. Experts verwachten dat de inzet van augmented reality in 2022 een grote online marketing trend zal worden. Je kunt smartphones gebruiken om virtuele objecten in een bepaalde ruimte te visualiseren. Dit is vooral handig als je bijvoorbeeld meubels verkoopt en mensen willen alvast zien hoe de meubels in hun woonkamer staan. Met sommige software kun je de ruimte helemaal qua afmetingen en kleur vormgeven, alsof de meubels al in je woonkamer staan.
Hoe gaaf en handig is dat? De wens van de klant staat voorop en het gemak van deze trend in de online marketingwereld helpt je om beter met de klanten samen te kunnen werken.
Kies voor de inzet van permission marketing
Jouw potentiële klanten vinden niets vervelender dan wanneer hun privacy in het geding komt als zij met je in zee gaan. Privacy wordt vandaag de dag steeds belangrijker en er zijn zelfs wetten aangenomen, die de online privacy van internetgebruikers dient te beschermen. Waar personen vroeger werden overspoeld met allerlei advertenties, die gebaseerd werden op eerder internetgebruik, wil men het in 2022 helemaal anders gaan aanpakken. Hoe irritant is het als je net naar een gaaf paar schoenen hebt gekeken en je op iedere volgende internetpagina die je opent diezelfde of andere schoenen naar voren ziet schieten?
In 2022 wordt er een opmars van permission marketing verwacht. Dit houdt in dat je bezoekers vooraf toestemming vraagt voordat je bij hen adverteert. Dit heeft als voordeel dat de personen die je persmission geven, ook echt in je product of dienst geïnteresseerd zijn. Zo kun je ze sneller overtuigen om een aankoop bij je te doen.