Ben je een startende ondernemer en vraag jij je af op welke manier je de marketing met een klein budget kunt regelen? Dan krijg je op deze pagina een aantal belangrijke marketing tips, tips om je naamsbekendheid te vergroten én opties waarmee je low budget marketing op je onderneming kunt loslaten. Wanneer je een product of dienst verkoopt, is het belangrijk dat je een strategie opstelt om je ideale doelgroep te bereiken. Het is belangrijk om je naamsbekendheid te vergroten en een stroom met (nieuwe) klanten te onderhouden. Om dit als startup voor elkaar te krijgen, dien je er serieus werk van te maken.

Zorg voor een persoonlijke en slimme aanpak

Ben je van plan om een marketingcampagne op te stellen voor je ideale doelgroep? Zorg dan dat je de doelgroep van binnen en buiten kent. Kom erachter wat hen drijft, wat ze nodig hebben, waarom jouw product door hen gekocht wordt én waarom ze je product in eerste instantie interessant zouden kunnen vinden. Verder is het slim om je doelgroep af te bakenen en hen actief te benaderen. Benader ze zowel organisch via social media, via onlinecampagnes en via de mail. Verder kun je SEO inzetten om online beter gevonden te worden. Wanneer je hoger scoort in Google, kun jij je concurrenten in recordtempo voorbijschieten.

Probeer vanaf het eerste moment je naamsbekendheid te vergroten

Om je naamsbekendheid te laten groeien, dien je online goed gevonden te worden. Dit kun je doen door SEO op je website toe te passen. Kies voor een catchy URL en maak content die perfect op de behoefte van je doelgroep aansluit. Wanneer potentiële klanten zichzelf herkennen in je product of dienst, maak je meer kans om van deze groep converterende klanten te maken. Verder is het handig om SEA campagnes in te zetten. Ben je op de juiste weg en heb je een aantal betalende klanten binnengehaald? Zorg dan dat zij tevreden zijn over je product of dienst. Vraag hen om een review te schrijven, zodat dit andere klanten over de streep kan trekken.

Tevreden klanten zijn waardevol, aangezien zij je product of dienst gratis met mond-tot-mond reclame aan anderen kunnen aanbevelen. Dit is een unieke kans om organisch meer bereik en naamsbekendheid voor je bedrijf te genereren.

Met deze low budget marketing tips creëer je een vliegende start

Wil je een merk of (domein)naam voor je onderneming bedenken? Probeer dan zo logisch en makkelijk mogelijk te denken. Wanneer je een duidelijke naam kiest, kunnen je klanten al een voorstelling maken bij je product of dienst, voordat zij zich er daadwerkelijk in verdiept hebben. Maak zelf je logo met apps als Canva om geld te besparen. Je kunt de branding altijd nog op een later moment aan experts uit handen geven. Verder kan social media ervoor zorgen dat je meer naamsbekendheid opbouwt. Verder zou jij je kunnen aanmelden voor netwerkborrels en ondernemersevents. Hier kun je vaak gratis een presentatie geven of een kraam neerzetten, waardoor je in één keer meer mensen bereikt.