Ongeacht in welke sector je vandaag de dag bezig bent, de aanwezigheid op internet is een noodzaak. Zeker voor startende ondernemers is dit belangrijk. Nieuwe klanten die naar jou op zoek zijn, kijken vrijwel uitsluitend via internet en kiezen ook daar hun leverancier of dienstverlener. Hoe komen ze dan bij jou terecht? Dat is iets om over te praten met een ervaren specialist, zoals dit online marketing bureau in Eindhoven. Online Marketing is niet zo moeilijk als je weet wat er moet gebeuren. Hieronder staat in een notendop waar het om draait.
SEO
Search Engine Optimization (SEO) bepaalt hoe hoog je in de ranglijst komt te staan indien potentiële klanten op zoek gaan. Het gaat dus om je positie in de zoekmachines. Nu mag je momenteel voor zoekmachine ook gerust Google invullen, omdat deze in een groot deel van de wereld bijna een monopolypositie heeft. Google bepaalt hoe goed jij gevonden wordt. Dat kan door te betalen voor een advertentie, maar dat kan een dure grap zijn afhankelijk van de markt waar je in zit.
Na de advertenties in de ranglijst komt gewoon de kwaliteit, althans zoals die door Google wordt gerangschikt. Nieuwe en boeiende content is daarvoor vaak leidend. Daarvoor heb je niet alleen een goede schrijver of schrijfstijl nodig maar ook iets te vertellen en dat laatste is iets dat jij kan bepalen. Goede teksten zijn belangrijk, maar de klant komt uiteraard niet alleen om te lezen. Wil je zaken doen, dan zal je site daarop ook ingericht dienen te zijn.
Social Media
Ook hier bestaat de keuze voor betaalde reclame of zelf iets opbouwen, bijvoorbeeld op Facebook. De bedoeling van de aanwezigheid van je bedrijf op social media is uiteraard om klanten uiteindelijk op je site te krijgen en daarna zaken met ze te doen.
Een statische pagina op de social media wordt snel genegeerd. Hier moet je regelmatig iets nieuws van je laten zien en horen. Doe je dat goed, dan merk je dat aan de respons. Hier kan je niet stil blijven staan om van je succes te genieten. Hoe houd je jouw bijdragen levendig en interessant? Dat kan een specialist je vertellen en daarin is begeleiding mogelijk. Of dacht je echt dat succesvolle pagina’s in de avonduren door de ondernemers werden gevuld.
Meten is weten
Heb jij enig idee hoeveel informatie via cookies wordt verzameld voor analytische doeleinden? Dat is geen aanval op de privacy van jouw toekomstige klanten en bovendien geeft de gebruiker hiervoor toestemming. Het is wel voor jou belangrijk om te zien in hoeverre jij jouw doelgroep inderdaad bereikt en welke resultaten je boekt met bepaalde acties.
Hoe meer bezoekers op jouw site, hoe groter de kans dat er prospects tussen zitten. Ook kan je bijsturen indien duidelijk is dat je niet het gewenste doel lijkt te bereiken. Google Analytics is een uiterst belangrijk onderdeel van online markering en via het internet eenvoudig te realiseren.
Misschien klinkt het bovenstaande nog wat theoretisch en wil je nog verder overtuigd worden. Wat dacht je van een quick scan van je bedrijf voor een eerste oriëntatie? Neem vrijblijvend contact op met een specialist.