Veel bedrijven organiseren jaarlijks één groot bedrijfsfeest. Georganiseerd bij een feestlocatie in de buurt of uitgezet op de eigen locatie. Een passende DJ, goede hapjes, drankje en gezelligheid. Al met al de perfecte omstandigheden voor een avond om nooit te vergeten!

Toch zien wij de markt veranderen. Steeds meer bedrijven kiezen voor een meer laagdrempelig karakter, een dag en avond waarbij het festivalsfeertje centraal staat in plaats van een drukke feestavond met DJ. En wat blijkt? Ook dit concept kan zorgen voor onvergetelijke momenten samen met collega’s!

Opkomst van festivals
Nederland en festivals zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Jaarlijks bezoeken meer dan 26 miljoen mensen een festival wat ons tot een waar festival-land maakt. Een festivals is een breed begrip en omvat niet alleen muziek of dance festivals. Maar je kunt ook denken aan een theaterfestival of foodtruckfestival. Voornamelijk die laatste is de afgelopen jaren flink gegroeid. Een ontwikkeling die ook zijn weerslag heeft op hoe bedrijven hun event willen organiseren.

Laagdrempelige sfeer
Door de foodtruckfestivals heeft het begrip “live cooking” steeds meer waarde gekregen. Een borrel met live cooking is daarom steeds meer gevraagd tijdens grote bedrijfsevenementen of bedrijfsuitjes. Dit aangevuld met live muziek, knapperende haardvuurtjes, zitzakken en een singer-songwriter maakt dit idyllische plaatje compleet. Eten en borrelen in een laagdrempelige sfeer, de ideale kans voor gezellige interacties met collega’s!

Een activiteit als belangrijk onderdeel
Het management heeft vaak één belangrijk doel voor ogen. Ze hopen dat iedereen het naar zijn zin heeft en dat ze er nog lang over zullen napraten bij de koffietafel. Wat je vaak ziet is dat juist het doen van een activiteit nog lang in de herinnering blijft hangen. Denkend aan toen het HR team de afdeling TD heeft verslagen, over hoe de directrice over bijzondere skills bleek te beschikken of denkend aan het moment dat die ene collega in het water viel. Er zijn tal van voorbeelden te noemen die weergeven hoe het doen van een activiteit invloed kan hebben op de gesprekken van collega’s tijdens de koffiepauze.

Een Bedrijfsfestival
Vanuit bovenstaande ontwikkelingen heeft Markant Outdorocentrum een bedrijfsfestival ontwikkeld waarin het beste van twee werelden naar voren komt. Aan de ene kant een variatie van verschillende festivalgames als activiteit en aan de andere kant een gezellige borrel met live cooking en live muziek. De opzet van het programma is dat de keuze bij de collega’s ligt. Heb je zin in een activiteit dan loop je met je team naar de festivalgames en heb je zin in een drankje dan pak je alvast een borrel.  Dit georganiseerd op een unieke en natuurlijke locatie met passende aankleding en uitzicht over het water. Hét bedrijfsevent waarmee een echte festivalsfeer wordt gecreëerd! Kijk voor alle activiteiten op het overzicht van bedrijfsuitjes in Gelderland!